„Készül már a weboldalunk, árajánlatot szeretnénk kérni Google és Facebook kampányok tervezésére és kivitelezésére.” – hangzik a megkeresés.
Mit rejt magában ez a mondat?
Alapvetően azt, hogy a weboldal megrendelője, az árajánlat kérője sajnos nincs tisztában azzal, hogyan működik a web.
A megkeresés logikája pontosan ugyanaz, mint a hagyományos marketing megközelítésé: csináljunk valamit, amiről úgy gondoljuk, hogy jó lesz, piacos, és vinni fogják, aztán majd csinálunk neki egy „jó kis marketinget”, és az emberek tébolyultan nyúlnak a telefon után, hogy már rendeljenek is belőle.
A már elkészült weboldalt ugyanígy „megmarketingeli” a kampány.
Nem kell hozzá más, csak egy csipetnyi empátia, hogy átgondoljuk, vajon mikor válik sikeressé egy weboldal. Tudnunk kell, hogy mit is akarunk mondani. Mi a fő üzenetünk? Lejön az üzenet lényege a honlapról? Vizuálisan megnyerő a honlap képe? Olvashatóak és élvezetesek a szövegei, vagy csak kopipészttel vettük át valamelyik konkurenstől?
A kampány akkor lehet csak hatékony, ha kvázi ELŐREVETÍT valamit, ami majd a weboldalon várja a látogatót.
Ha ez nem egy kézben van, akkor könnyedén hiba csúszhat az érvelésbe, a szövegírásba, a logikába.
Vagy lehetséges, hogy már a weboldal összeállításakor sem volt ilyen átgondoltság? Lehet…
Mi a legfontosabb tanács a webes jelenléttel kapcsolatban?
VÁLJON LÁTHATÓVÁ!
A vállalkozások egy része még most is fáziskésésben van, és azon küzd, hogy legyen VALAMILYEN honlapja. A verseny azonban ma már nem erről szól. Egy párhuzammal élve a verseny ma már minőségibb weboldalt vár el, mint a versenytársaké.
- design-jában letisztult, átlátható, világos weboldalt
- jól szervezett, átlátható logikát
- a felhasználó agyát nem erőltető megnevezéseket
- jól olvasható, jól pásztázható szöveget
- könnyű kapcsolatfelvételt
- mobil megjelenést
- tökéletes, tűéles, színhelyes és jól komponált, figyelemfelkeltő fotókat, ígéretes termékfotókat
- gyors betöltődést
A sor hosszan folytatható, hiszen az internetnél gyorsabban kevés dolog változik.
Hogyan lehet láthatóvá válni?
Egyre nehezebben, egyre több munkával. De azoknak, akik még szeretnének felkapaszkodni a Google természetes találatok vonatára, igyekezniük kell!