A reklám célja, hogy tájékoztassa a fogyasztót a termékről, vásárlásra ösztönözze vagy hozzájáruljon a márkáról kialakuló kedvező képhez.
- TV, sajtó, rádió, kültéri eszközök (óriásplakát, citylight)
- internet
- PR
- alternatív média
A reklámeszközök jellemzői
TV
- nagy elérés, attól függően, hogy országos vagy helyi sugárzású televíziócsatornán hirdet valaki, több vagy kevesebb embert ér el, akik nagyobb vagy kisebb valószínűséggel tartoznak a célcsoportba
- képi és hangüzenetek eljuttatására alkalmas, vagyis egyszerre két érzékszervre hat
- rövid, egyszerű reklám üzenetek eljuttatására használható
- az elérés a célcsoport körében reprezentatív statisztikai módszerekkel mérhető, mutatószáma a GRP
- magas gyártási és sugárzási költség
Rádió
- relatíve jó elérés
- háttérzajként hallgatják (főzés, vezetés közben), vagyis adatok, postacímek, telefonszámok bevésésére nagyon korlátozottan alkalmas
- relatíve alacsony gyártási költség
Sajtó
- hosszabb reklámüzenetek eljuttatására is alkalmas
- a sajtó heterogén jellegéből adódóan image és időszakos (promóciós) üzenet eljuttatására is alkalmas
- hosszan kerül a fogyasztó szeme elé (havi magazinok, tévéújság, keresztrejtvény újságok)
- kupon és termékminta is nyomtatható / befűzhető
- területileg irányítható (a megyei napilapok segítségével)

Közterület
- nagy változatosság jellemzi a villanyoszlopra kiragasztott cetlitől az építési hálóig
- területileg jól irányítható
- beltéri megjelenései is vannak: áruházak belsejében citylight, biztonsági kapu dekor, bevásárlókocsi plakát, pénztári szalag elválasztó stb.
- nagy kreativitásra ad lehetőséget
Internet
- a legmodernebb és a leggyorsabban fejlődő médium
- gyakran alkalmazott formái a banner hirdetés és a fizetett keresőtalálat
- leghatékonyabb változata a vírusmarketing
Tudnivalók a reklámról
- egy reklám nem reklám – minden reklámeszköz esetében megvan az a tapasztalati szám, ahányszor a fogyasztónak minimálisan találkoznia kell az üzenettel, hogy le is csapódjon benne, vagy legalábbis a választásnál legalább tudatalatti szinten működni tudjon
- eredménye mérhető a reklámfelidézés kutatásával (spontán vagy támogatott ismertség)
- válaszadási rátája mérhető (kuponok beváltása, sms-ek visszaküldése stb.)
- a vásárlási döntések 75%-a a polc előtt születik, így az nyer, akinek a reklámja a polchoz “legközelebb” esik
- a legtöbb reklám (különösen a kisvállalkozások átgondolatlanul megrendelt reklámjai) a hirdetési temetőben végzik, ahol senki nem figyel fel rájuk
- egy-egy reklám számára egyre nehezebb áttörni a fogyasztók önvédelmi falán az egyre több reklám miatt – ez az úgynevezett reklámzaj