Hatékony honlap

– ami hoz látogatókat, akikből érdeklődők, olvasók lesznek

A Domoterc Kft. honlapja – a fejlesztésnek köszönhetően kétszer annyi oldalt néznek meg a látogatók…

A Domoterc Kft. honlapja – a fejlesztésnek köszönhetően kétszer annyi oldalt néznek meg a látogatók…

A vállalkozások számára a honlap célja, hogy megismertessék magukat, termékeiket, szolgáltatásaikat. Ha a vállalkozás internetes portált üzemeltet, amelynek célja az ismeretterjesztés, akkor is szüksége van weboldal látogatókra, hiszen az oldalainak egy részét akkor tudja reklámfelületként értékesíteni, ha az oldal bizonyíthatóan látogatott.

Milyen szemléletmód sikeres a honlapok esetében?

A honlap nem klasszikus reklám, nem szórólap és nem öncélú grafika.Mert ha ez, akkor a látogatók néhány másodperc alatt döntenek, és klikkelnek tovább.

Hatékony weboldal megoldások lehetnek a következők:

Értékesítési vagy egyoldalas weboldal

Fő jellemzői:

  • egy témát vezet végig akár 10 képernyőnyi hosszban
  • a webszöveg logikája aszerint épül fel, ahogy egy “kvázi porszívóügynök”próbálja eladni a portékát
  • a szövegben rendszeresen felbukkanó MEGRENDELEM gombok bíztatnakazonnali vásárlásra
  • nincsenek elágazási pontok, menügombok vagy a szövegben elhelyezett átlinkelések
  • csak ezen az egy oldalon léphet be a látogató (1 landing page)
  • nem bővíthető, csakis a látogató zavarának fokozásával

Példa az értékesítési weboldalra: www.optimalizaltweboldal.hu

Hierarchikusan felépített sok oldalas weboldal

  • témánként 1-1 oldal
  • elágazások, belső linkek irányítják a látogatót abba az irányba, amire ő inkább kíváncsi
  • bármely oldalra érkezhet a látogató (feltéve, hogy a honlap egyes aloldalai is egyenként optimalizáltak, és megjelennek a keresőkben), vagyis számos landing page létezik
  • tetszőlegesen bővíthető, akár több száz oldalra, annak megfelelően, ahogy a kapcsolódó témák, aktualitások megkívánják

Tévedés azt gondolni, hogy az értékesítési weboldal tud csak eladni, illetve hogy minden ílymódon felépített oldal el is ad!

Közös pontok a sikeres honlap felépítése érdekében:

  • szigorúan a célcsoport szempontjai szerint kell felépíteni a honlapot, az ő kérdéseire válaszolni, az ő szavait használni
  • interaktivitás, de egyszerűen! Nem bonyolult formanyomtatványokkal, felesleges regisztrációkkal és megjegyzendő belépési kódokkal!

Usability – a honlapok használhatósága

A honlap NEM klasszikus reklám, és NEM képzőművészeti alkotás. A honlap inkább a jó lexikonhoz vagy szótárhoz hasonlítható, amelyben a használója megtalálja azt, amit keres, az információ értékes, a tördelés jól olvasható. Nem mellékesen esetleg még a borító is szép – de nem ez az elsődleges szempont!

Mikor használható egy honlap?

  • belépéskor tudjuk, hol vagyunk, és ha onnan máshová klikkelünk, még mindig tudni fogjuk
  • a gombokról tudjuk, hogy klikkelhetők, nem feladványok a látogató számára
  • a színek, a kontraszt és betűtípus megválasztása minden esetben alárendelődik az olvashatóságnak
  • minden funkció működik és értelmes (a legproblémásabb honlap funkció az oldalon megjelenő belső kereső)
  • nem tol a látogató elé nehezen bezárható felugró ablakot, zenét, filmet, lassan letöltődő flash reklámot, ha azt a látogató nem kéri
  • gyorsan letöltődik (maximum 5-8 másodperc alatt)
  • a szöveg a tördelés miatt is jól olvasható
  • menüstruktúrája jól szervezett, még akkor is, ha a honlap egyébként több mint 40 aloldalból áll