Reklámkampány

A reklám célja, hogy tájékoztassa a fogyasztót a termékről, vásárlásra ösztönözze vagy hozzájáruljon a márkáról kialakuló kedvező képhez.

  • TV, sajtó, rádió, kültéri eszközök (óriásplakát, citylight)
  • internet
  • PR
  • alternatív média

A reklámeszközök jellemzői

TV

  • nagy elérés, attól függően, hogy országos vagy helyi sugárzású televíziócsatornán hirdet valaki, több vagy kevesebb embert ér el, akik nagyobb vagy kisebb valószínűséggel tartoznak a célcsoportba
  • képi és hangüzenetek eljuttatására alkalmas, vagyis egyszerre két érzékszervre hat
  • rövid, egyszerű reklám üzenetek eljuttatására használható
  • az elérés a célcsoport körében reprezentatív statisztikai módszerekkel mérhető, mutatószáma a GRP
  • magas gyártási és sugárzási költség

Rádió

  • relatíve jó elérés
  • háttérzajként hallgatják (főzés, vezetés közben), vagyis adatok, postacímek, telefonszámok bevésésére nagyon korlátozottan alkalmas
  • relatíve alacsony gyártási költség

Sajtó

  • hosszabb reklámüzenetek eljuttatására is alkalmas
  • a sajtó heterogén jellegéből adódóan image és időszakos (promóciós) üzenet eljuttatására is alkalmas
  • hosszan kerül a fogyasztó szeme elé (havi magazinok, tévéújság, keresztrejtvény újságok)
  • kupon és termékminta is nyomtatható / befűzhető
  • területileg irányítható (a megyei napilapok segítségével)
A Bizsu Centrum kirakata Egerben egy kirakatversenyen, Jumurdzsákkal. 2013

A Bizsu Centrum kirakata Egerben egy kirakatversenyen, Jumurdzsákkal. 2013

Közterület

  • nagy változatosság jellemzi a villanyoszlopra kiragasztott cetlitől az építési hálóig
  • területileg jól irányítható
  • beltéri megjelenései is vannak: áruházak belsejében citylight, biztonsági kapu dekor, bevásárlókocsi plakát, pénztári szalag elválasztó stb.
  • nagy kreativitásra ad lehetőséget

Internet

  • legmodernebb és a leggyorsabban fejlődő médium
  • gyakran alkalmazott formái a banner hirdetés és a fizetett keresőtalálat
  • leghatékonyabb változata a vírusmarketing

Tudnivalók a reklámról

  • egy reklám nem reklám – minden reklámeszköz esetében megvan az a tapasztalati szám, ahányszor a fogyasztónak minimálisan találkoznia kell az üzenettel, hogy le is csapódjon benne, vagy legalábbis a választásnál legalább tudatalatti szinten működni tudjon
  • eredménye mérhető a reklámfelidézés kutatásával (spontán vagy támogatott ismertség)
  • válaszadási rátája mérhető (kuponok beváltása, sms-ek visszaküldése stb.)
  • a vásárlási döntések 75%-a a polc előtt születik, így az nyer, akinek a reklámja a polchoz “legközelebb” esik
  • a legtöbb reklám (különösen a kisvállalkozások átgondolatlanul megrendelt reklámjai) a hirdetési temetőben végzik, ahol senki nem figyel fel rájuk
  • egy-egy reklám számára egyre nehezebb áttörni a fogyasztók önvédelmi falán az egyre több reklám miatt – ez az úgynevezett reklámzaj